Klientkommunikation och tidseffektivitet för jurister


Vad jag säger och vad mina klienter hör kan vara olika saker, hur får jag ihop det? Hur hanterar jag deras förväntningar? Hur ska jag prioritera bland mina många arbetsuppgifter och hitta rätt balans? Går det att planera en del av sin arbetstid eller är vi utlämnade åt andra hela tiden?

Boka kurs

Kurstillfällen

-
Centrala Stockholm

Pris

4 900 kr exkl. moms

Relaterade kurser

KURSBESKRIVNING

God kommunikation är en av juristens allra viktigaste förmågor. Under utbildningen och i yrket lär vi oss kommunicera i skrift samt muntlig i domstol. Men våra utmaningar är mycket större än så: Vi måste förstå vad våra klienter behöver - vilket inte alltid är samma sak som de säger att de vill. Sedan vill vi kunna hantera klienternas förväntningar så att vi får arbetsro och våra klienter blir nöjda. Vi behöver också kunna prioritera rätt och delegera så att vi får avlastning.

 

MÅLGRUPP

Alla jurister som känner igen några av utmaningarna ovan och vill få praktiska verktyg för att tackla dem.

 

Program

08.30 - 8.45 Registrering, kaffe och smörgås


08.45 - 10.15 Öka din tidseffektivitet genom att

- Blir klar över dina olika roller, planera din tid och prioritera rätt
- Delegera så att du blir nöjd med resultatet och dina medarbetare utvecklas


(10.15 - 10.30 Kaffe)


10.30 - 12.00 Kommunikation
- Klientens mål och förväntningar och hur mycket du kan styra med god klientkommunikation
- Kommunikationskvadranten och hur den kan göra praktiskt nytta
- Att kunna lyssna på fem olika nivåer och överta andras perspektiv i klientkontakter och i förhandlingar

 

Kursen uppfyller Advokatsamfundets krav på professionell fortbildning av advokater och omfattar 3 kvalificerade kurstimmar. Intyg skickas till deltagarna efter genomförd utbildning.

 

Kontaktperson

Selcuk Ünlü
vjs@vjs.se

Boka kursen